Produkty
Osprzęt do silników: Sprzęgła
Dzięki naszym sprzęgłom elastycznym zapewniamy Państwu bezpieczeństwo!
Elastyczne sprzęgła AB TRASMISSIONI zostały zaprojektowane z myślą o doskonałym tłumieniu drgań i wysokim przenoszeniu mocy pomiędzy maszynami napędzającymi i napędzanymi, a jednocześnie są wystarczająco elastyczne, aby zrównoważyć nieprawidłowe ustawienia i wibracje.
- Produkowane wyłącznie we Włoszech z wysokiej jakości materiałów;
- Wyważane i testowane za pomocą certyfikowanego trójwymiarowego skomputeryzowanego systemu;
- Fosforanowa obróbka powierzchni jako standard dla całej gamy sprzęgieł;
- Struktura wewnętrzna umożliwiająca zastosowanie tego samego elementu gumowego w sprzęgłach o różnych rozmiarach, co upraszcza zarządzanie częściami zamiennymi;?
- Sprzęgła kompletne z tulejami gotowymi do zabudowy, lub z nieobrobionym otworem
Sprzęgła z elementami gumowymi:
- Seria GB
Sprzęgła piasta-piasta z elementami gumowymi do połączenia wałów zarówno maszyn napędzających jak i napędzanych za pomocą tulei stożkowych już obrobionych z otworem cylindrycznym i rowkiem wpustowym. W porównaniu do serii GC, oferują korzyści w postaci mniejszych wymiarów i możliwości mocowania sprzęgieł na wałach za pomocą samej tulei.
- Seria GBF
Sprzęgła z elementami gumowymi do połączenia kół zamachowych silników wysokoprężnych z wałami maszyn napędzanych za pomocą połączenia kołnierz-piasta z tuleją stożkową już obrobioną z otworem cylindrycznym i rowkiem wpustowym. Tuleje w komplecie.
- Seria GC
Sprzęgła piasta-piasta z elementami gumowymi do połączenia maszyn napędzających i napędzanych wałami.
- Seria GCF
Sprzęgła z elementami gumowymi, wyposażone w kołnierz do bezpośredniego połączenia z kołami zamachowymi silników spalinowych
- Seria GL
Sprzęgła piasta-piasta z elementami gumowymi do połączenia wału z wałem o większych długościach niż w serii GC.
- Seria GLF
Sprzęgła z elementami gumowymi i kołnierzem do bezpośredniego połączenia z kołem zamachowym silników spalinowych o większych długościach piast niż w serii GCF
- Seria GMCS
Sprzęgła z elementami gumowymi, które mogą być demontowane z jednej strony. Elementy gumowe mogą być wymienione bez demontażu połączonych elementów poprzez prosty demontaż koła koronowego sprzęgła.
- Seria GMMS
Sprzęgła z elementami gumowymi, które mogą być demontowane z każdej strony. Elementy gumowe mogą być wymieniane bez demontażu połączonych elementów poprzez prosty demontaż koła koronowego sprzęgła.
- Seria GSF
Sprzęgła z elementami gumowymi, wyposażone w kołnierz do bezpośredniego połączenia z kołami zamachowymi silników spalinowych. Elementy gumowe mogą być wymieniane bez demontażu połączonych elementów, poprzez prosty demontaż koła koronowego sprzęgła.
Sprzęgła z elementami gumowymi i dystansami:
- Seria GPL
Sprzęgła piasta- piasta z elementami gumowymi i dystansami, odpowiednie do wszelkich zastosowań wymagających szybkiej i łatwej konserwacji połączonych maszyn. Dystans pozwala na wymianę elementów gumowych i demontaż piast bez konieczności demontażu maszyny. Szczególnie nadaje się do pomp o napędzie elektrycznym.
- Seria GPLB
Sprzęgła piasta-piasta z elementami gumowymi i dystansami, do zastosowań wymagających konserwacji połączonych urządzeń bez ich demontażu. Posiadają piasty i tuleje już obrobione z otworem i rowkiem wpustowym. Szczególnie nadają się do pomp z napędem elektrycznym.
Sprzęgła z pierścieniami gumowymi:
- Seria GP
Sprzęgła z elastycznym pierścieniem dla większych kątowych i promieniowych przesunięć niż te dopuszczalne w sprzęgłach z elementami gumowymi. Elementy elastyczne mogą być wymieniane bez konieczności demontażu połączonych urządzeń. Elastyczny pierścień zawiera nylonową siatkę, co zapewnia najlepsze działanie.
- Seria GPF
Sprzęgła z elastycznymi pierścieniami i kołnierzem do bezpośredniego połączenia z kołami zamachowymi silników spalinowych. Posiadają taką samą strukturę, zdolność tłumienia drgań i przenoszenia mocy jak seria sprzęgieł GP.
- Seria PV
Sprzęgło PV oferuje wysoką elastyczność przy połączeniu z dużymi odchyleniami. Wzmocniony element gumowy zapewnia tłumienie drgań. Sprzęgło PV może być dostarczane w komplecie z tuleją stożkową lub z nieobrobionym otworem. Jego specjalna konstrukcja umożliwia montaż bez konieczności demontażu urządzeń.
Złącza elastyczne zgodne z dyrektywą ATEX:
Złącza elastyczne, które są odpowiednie do zastosowań w obszarach zagrożonych ryzykiem wybuchu, spełniają wymagania grupy II, kategorii 2 GD dyrektywy ATEX 94/9/WE. Urządzenia do stosowania w przestrzeniach zagrożonych ryzykiem wybuchu są podzielone na:
"Grupa I" urządzenia dla kopalń podlegających zagrożeniom wynikającym z wystrzału gazu kopalnianego; grupa ta składa się z dwóch kategorii poziomu bezpieczeństwa.
Kategoria M1
Kategoria M2
"Grupa II" urządzenia przeznaczone do miejsc zagrożonych ryzykiem wybuchu innych niż kopalnie. Grupa ta składa się z trzech kategorii poziomu bezpieczeństwa.
Kategoria 1
Kategoria 2
Kategoria 3
W celu oceny szczególnej zgodności, konieczne jest określenie strefy, w której będą używane urządzenia podlegające dyrektywie.
Strefa 0 (G) Strefa 20 (D): miejsce, w którym wybuchowa mieszanina gazów jest obecna w sposób ciągły.
Strefa 1 (G) Strefa 21 (D): miejsce, w którym prawdopodobne jest wystąpienie wybuchowej mieszaniny gazów podczas normalnej pracy systemu.
Strefa 2 (G) Strefa 22 (D): miejsce, w którym wystąpienie mieszaniny gazów wybuchowych jest mało prawdopodobne, ale jeśli wystąpi, będzie się utrzymywać tylko przez krótki czas.
- Seria GBX
Sprzęgła piasta-piasta z elementami gumowymi do połączenia wału z kołem napędowym zarówno maszyn napędzających jak i napędzanych za pomocą tulei stożkowych już obrobionych z otworem cylindrycznym i rowkiem wpustowym. W porównaniu do serii GCX, oferują one korzyści w postaci mniejszych wymiarów i możliwości mocowania sprzęgieł na wałach za pomocą samej tulei, w komplecie z tulejami. Sprzęgieł zgodnych z ATEX, w komplecie z tulejami.
- Seria GBFX
Sprzęgła z elementami gumowymi do łączenia kół zamachowych silników wysokoprężnych z wałami maszyn napędzanych za pomocą połączenia kołnierz-piasta z tuleją stożkową z otworem cylindrycznym i rowkiem wpustowym w komplecie z tulejami.
- Seria GCX
Sprzęgła piasta-piasta z elementami gumowymi do połączeń wał-wał zarówno maszyn napędzających jak i napędzanych w zastosowaniu zgodnym z wymaganiami dyrektywy ATEX.
- Seria GCFX
Sprzęgła z elementami gumowymi, montaż kołnierza do bezpośredniego połączenia z kołem zamachowym silników wysokoprężnych w zastosowaniach zgodnych z dyrektywą ATEX.
- Seria GLFX
Sprzęgła z elementami gumowymi i kołnierzem do bezpośredniego połączenia z kołami zamachowymi silników wysokoprężnych o długości piasty większej niż w serii GCFX w zastosowaniach zgodnych z wymaganiami dyrektywy ATEX.
- Seria GPLX
Sprzęgła piasta-piasta z elementami gumowymi i dystansami, odpowiednie do wszelkich zastosowań wymagających szybkiej i łatwej konserwacji sprzężonych maszyn. Dystans pozwala na wymianę elementów gumowych i demontaż piast bez konieczności demontażu maszyny. Są one szczególnie odpowiednie dla pomp elektrycznych w zastosowaniach zgodnych z dyrektywą ATEX.
- Seria GPLBX
Sprzęgła piasta-piasta z elementami gumowymi i dystansami, do zastosowań wymagających konserwacji połączonych maszyn bez ich demontażu. Posiadają piasty i tuleje już obrobione z otworem i rowkiem wpustowym. Nadają się szczególnie do montażu na pompach elektrycznych w zastosowaniach zgodnych z dyrektywą ATEX.
Sprzęgła odśrodkowe:
- Seria GGM
Sprzęgło odśrodkowe piasta-piasta do zastosowań wymagających przenoszenia mocy pomiędzy dwoma współosiowymi wałami.
- Seria GGFD
Sprzęgło odśrodkowe piastowo-kołnierzowe do zastosowań, w których moc przenoszona jest pomiędzy wałem a elementem kołnierzowym.
- Seria GGF
Sprzęgło odśrodkowe z podwójną piastą i kołnierzem do zastosowań wymagających bardziej efektywnego przenoszenia mocy.
Sprzęgła odśrodkowe
Sprzęgła te mogą być stosowane w różnych aplikacjach przemysłowych, w których istnieje potrzeba odłączenia napędu silnika od sprężarki, wentylatora, pompy itp. Są one sprzęgane bezpośrednio z silnikami wysokoprężnymi za pomocą kołnierzy SAE i obejmują zakres mocy od 15 do 700 kW.
- Seria GGP
Zdolność odśrodkowych kół pasowych do automatycznego sprzęgania sprawia, że są one szczególnie przydatne w zastosowaniach wymagających przenoszenia mocy pomiędzy dwoma równoległymi wałami.